Zondag 14 oktober mochten er 11541 kiesgerechtigden in Riemst naar de stembus. Hiervan hebben er 10286 een geldige stem uitgebracht. Dank aan onze 4826 Riemstenaren die kozen voor CD&V.

Door deze waardering behaalde onze partij maar liefst 14 van de 25 zetels.

PERSMEDEDELING CD&V-RIEMST

CD&V-RIEMST BESTUURT RIEMST DE VOLGENDE LEGISLATUUR

Het bestuur van CD&V-Riemst heeft de afgelopen dagen een grondige evaluatie gemaakt van de resultaten van de gemeenteraadsverkiezingen en afgewogen hoe we onze gemeente het best kunnen besturen in de komende 6 jaren.

Vooraf werd een sterke lijst kandidaten geselecteerd om een positief programma voor Riemst aan de kiezers voor te stellen.  De kiezers hebben geoordeeld dat ze het gevoerde beleid appreciëren, en dat ze ons toekomst-project voor Riemst enorm steunen, dit blijkt uit de verkiezingsresultaten:

CD&V-Riemst heeft 46,9% kiezers overtuigd, 8,6 % meer dan in 2006

• Dit is de grootste stijging van alle CD&V-afdelingen in Limburg
  • Dit is de 5de grootste stijging voor CD&V in Vlaanderen

CD&V-Riemst behaalde 2 zetels meer dan in 2006 of een absolute meerderheid van 14 op 25 zetels, dit is 4 zetels meer dan in 2000

CD&V-Riemst heeft met burgemeester Mark Vos de stemmenkampioen in Riemst, maar liefst één op de drie kiezers hebben voor de burgemeester gestemd, en hij is tevens de 4de populairste lokale politieker van Limburg

Uit voorgaande blijkt dat de kiezers het programma dat we hebben voorgesteld gunstig hebben beoordeeld. Ze hebben uitgesproken voor het CD&V-project en onze mensen gekozen.  Onze ploeg enthousiaste mandatarissen zullen alle energie benutten om Riemst verder uit te bouwen en deze doelstellingen te bereiken.

Ons project werd opgebouwd rond 4 belangrijke speerpunten: welzijn en samen-leven in een aangename woonomgeving, landbouw, natuur en economie voldoende kansen bieden in een plattelandsgemeente, betaalbaar en aangepast wonen voor jong en oud en tenslotte veiligheid garanderen voor onze inwoners. Hiervoor willen we ons ook nu weer inzetten.

Om het duidelijk signaal van de kiezer van 2006 en 2012 te respecteren hebben we dan ook beslist om volledig op eigen kracht en zonder coalitiepartner Riemst te besturen tijdens de komende legislatuur.    We gaan met ons team net zoals de voorbije jaren hard werken aan positieve projecten in onze gemeente.  In de komende weken zullen we bepalen wie verantwoordelijk zal zijn voor welke beleidsthema's.

Namens het bestuur van CD&V-Riemst