De Elderenweg in Millen wordt voorzien van een gescheiden rioleringsstelsel en ook de weg zelf wordt heringericht. De handelaars blijven bereikbaar tijdens de werken, die tot aan het bouwverlof zullen duren.

De Elderenweg krijgt een volledig nieuw en gescheiden rioleringsstelsel. Het regenwater wordt gescheiden van het afvalwater opgevangen en afgevoerd. Er komt aan de Elderenweg ook een wachtbekken van 500 m³ ter hoogte van de Tongersesteenweg.

Het gemeentebestuur investeert ook in de verkeersveiligheid van de Elderenweg.

Guy Kersten, schepen van Mobiliteit: “Er wordt een nieuw wegdek aangelegd met brede stoepen en snelheidsremmende elementen zoals verhoogde kruispunten en asverschuivingen. We maken ook werk van toegankelijke bushaltes.

De werken zullen nog zeker tot aan het bouwverlof duren.

Mark Vos, burgemeester: “Al die tijd blijven de handelaars bereikbaar. Hiervoor werd een omleidingsplan voorzien. Gedurende de werken zal er steeds signalisatie staan om deze omleiding duidelijk aan te geven. Wij proberen de overlast te beperken tot een minimum en vragen het nodige begrip aan onze inwoners.”

De werken zijn goed voor een totale investering van 1.767.402,94 euro, waarvan 584.646,83 euro ten laste van de gemeente.