Op 15 september 2018 is het World Cleanup Day, een actie die 10 jaar geleden is opgericht in Estland waar nu al 150 landen aan deelnemen om samen de aarde schoner te maken.

Naast te snel rijden en fout parkeren is zwerfvuil een van de grootste ergernissen van het volk, bleek uit een grote bevolkingsenquête. Aangezien wij het zelf jammer vinden dat er regelmatig zwerfvuil gevonden kan worden in onze gemeente, én de bestrijding hiervan ook een zeer belangrijk actiepunt is vanuit de partij, wil Jong CD&V Riemst graag actie ondernemen en zo het voortouw nemen om samen onze gemeente een schonere plaats te maken.
Wij nemen graag het initiatief om zaterdag 15 september deel te nemen aan World Cleanup Day, om zo samen de gemeente op te ruimen.

Hierbij nodigen we u, uw familie en vrienden uit om met ons deel te nemen van 10 uur tot en met 16 uur om met ons op te ruimen.
U bent natuurlijk vrij om een bepaalde tijd hieraan deel te nemen, bijvoorbeeld om later bij te voegen of eerder te stoppen. Wij verzamelen om 10 uur aan het Paenhuys om er dan aan te beginnen. Opruimmateriaal zal door ons voorzien worden en het vuil kunnen we in een volgwagen plaatsen.

Gelieve wel zelf een paar handschoenen en fluovestje te voorzien!

Wij hopen dat u erbij kunt zijn en kijken er enorm naar uit.

Vriendelijke groeten namens Jong CD&V Riemst

Meer info: World Cleanup Day België