Nieuwsbrief (copy)
CD&V Riemst
N°1 - 03/10/2012

Lijst voorstelling

Vrijdag 24 augustus werd de stilte eindelijk doorbroken. Na een intensieve fotoshoot in de late namiddag was het eindelijk zover. De voorstelling van onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012 en provincieraad worden aan een talrijk opgekomen publiek vanavond voorgesteld.

Kandidaten, hier voor u

CD&V-Riemst kiest voor verjonging gemixt met 138 jaar bestuurservaring

CD&V-Riemst voorzitter Maurice Onclin stelde de kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen voor.

De gemiddelde leeftijd van de kandidaten is met 41 jaar vrij jong, vooraan in de lijst staan 6 jonge kandidaten. Maar het is ook een lijst met veel ervaring.  Op onze lijst vind je 4 schepenen, 8 gemeenteraadsleden, 2 OCMW-raadsleden, 1 provincieraadslid en de burgemeester, goed voor 138 jaar bestuurservaring bijgestaan door 10 nieuwe gedreven kandidaten.

"Terecht fier heb ik onze lijst met ijzersterke kandidaten voorgesteld.  Onze kandidaten zijn een mix van nieuw talent en ervaring, jong en oud, man en vrouw.  Ervaring op 1 en 2 met burgemeester en schepen Pauly, en op 3 en 4 onze jonge gedreven kandidaten, beide 24 jaar, Jessica Nijs en Peter Neven.  Dit is in feite een weerspiegeling van de volledige lijst. Doorheen de lijst vinden we de raadsleden van OCMW en gemeenteraad samen met 10 nieuwe kandidaten. Achteraan op de lijst staan onze schepenen Cilissen, Kersten en Onclin.  Door deze mooie combinatie zijn alle Riemstenaren vertegenwoordigd en kunnen we het best aanvoelen wat er leeft in Riemst." aldus Maurice.

Onze medewerkers

Vanaf zaterdag 25 augustus werden de handen uit de mouwen gestoken en werd er naarstig getimmerd, geschroefd, gepapt en affiches in de lijm gestreken. Op een gegeven moment was zelfs de loods van gastheer André te klein en werden er werkposten voor de loods opgetrokken. In geen tijd waren dan ook de, teaserborden en grote affiche borden samengesteld. Ook het aanbrengen van de affiches werd vakkundig uitgevoerd door hobbybehangers. Het resultaat mag dan ook gezien worden.

Oranje op straat

Sinds de officiële start van de campagne na de lijstvoorstelling zijn ook de kandidaten op woensdag 29 augustus (woensdag van Zussenkermis) naar buiten getreden. Van dan af werd Riemst met een welbepaalde regelmaat getrakteerd door tal van CD&V-brochures, folders, flyers enz… In elke deelgemeente trekken medewerkers en sympathisanten van onze kandidaten de straat op voor de huis aan huis bedeling. Ook de kandidaten zijn druk in de weer. Aanwezig zijn, steunen en gezien worden, op alle evenementen van onze Riemsterse verenigingen is voor CD&V-Riemst door de jaren heen een erezaak geworden. De groepssfeer sterkt dan ook zienderogen wanneer men onze “Hier voor u ploeg” de laatste weken voor de verkiezingen doorheen de deelgemeentes ziet trekken.